Har idag tillsammans med de yngre barnen upptäckt Fingu - ett spel för att träna taluppfattning och motorik. Det är riktigt kul!
Kräver lite snabbhet och koordination med fingrarna. Man ska se och uppfatta hur många frukter som visas och trycka ner det antalet fingrar. Man måste trycka ner alla fingrarna samtidigt. Det kräver lite teknik innan man få kläm på det.
Spännande att spelet är utvecklat i ett forskningsprojekt Högskolan i Kristianstad.
Läs även på Skolappar och i Lärarnas nyheter om spelet.
http://www.skolappar.nu/fingu/#utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+skolapparnu+%28Skolappar.nu%29
http://www.lararnasnyheter.se/forskolan/2012/04/12/rakna-surfplattan


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar