tisdag 23 oktober 2012

Nu startar vi!

Nu är det hög tid att komma igång med vår länge planerade blogg om hur vi använder iPad i undervisningen på Östervångsskolan. Tanken är att alla pedagoger på skolan som provat iPad i sin undervisning får göra inlägg här.

Idag har jag återigen haft en guldstund med våra yngre elever. Temat för dagens lektion var matematik och talraden. Introducerade Knattematte för dem idag. Den var populär med att räkna och smälla ballonger.

Förra veckan arbetade vi med årstider i appen Dress up! Man väljer kille eller tjej och vilken årstid. Sen ska man klä personen lämpligt efter årstiden. Man går ut genom dörren och om man har lyckats välja rätt kläder gör man en rolig aktivitet med personen. Mycket populär och pedagogisk app!

1 kommentar:

  1. Så roligt att se att ni kommit igång! :)

    /Joachim Thornström

    SvaraRadera